Do zadań Centrum należy:
1) obsługa administracyjna i organizacyjna, obejmująca:
a) przygotowywanie na potrzeby kierowników jednostek obsługiwanych dokumentów i informacji niezbędnych do opracowania przez nich projektów planów finansowych oraz zmiany zatwierdzonych planów finansowych,
b) wsparcie w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
c) koordynowanie czynności inwentaryzacyjnych składników majątkowych,
d) opracowanie wewnętrznych instrukcji,
e) zapewnienie realizacji zadań z zakresu służb bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż., zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na rzecz jednostek obsługiwanych,
f) archiwizacja i zabezpieczenie dokumentacji przed zniszczeniem oraz brakowanie dokumentacji niearchiwalnej,
2) obsługa finansowa, obejmująca:
a) prowadzenie rozliczenia w zakresie podatku od towarów i usług,
b) prowadzenie obsługi płac poprzez organizowanie wypłat wynagrodzeń i innych należności dla pracowników zatrudnionych w jednostkach obsługiwanych,
c) prowadzenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, rozliczeń publicznoprawnych, cywilnoprawnych i pracowniczych,
d) prowadzenie obsługi zakładowych funduszów świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych,
e) obsługę projektów i programów realizowanych przez jednostki obsługiwane, które są finansowane lub współfinansowane ze środków zewnętrznych,
f) prowadzenie obsługi rachunków bankowych,
g) windykacja należności,
3) prowadzenie rachunkowości, które obejmuje:
a) przyjęte zasady (politykę) rachunkowości,
b) prowadzenie na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
c) wycenę aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego,
d) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości,
4) sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych i w zakresie operacji finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Ponadto do zadań Centrum należy:
1) obsługa zadania dowożenia dzieci do szkół na terenie gminy Pakość oraz uczniów niepełnosprawnych do placówek edukacyjnych i szkół specjalnych,
2) rozliczanie kosztów wychowania przedszkolnego z publicznymi i niepublicznymi przedszkolami,
3) przygotowanie innych rozliczeń z publicznymi i niepublicznymi szkołami,
4) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
5) weryfikacja danych do sporządzania sprawozdań statystycznych, m.in. Systemu Informacji Oświatowej.